|
|
|
Fridrich - dodatkowe algorytmy OLL |
Jak pisałem w rozdziale dotyczącym OLL po kilkuset ułożonych kostkach uproszczoną metodą Fridrich z pewnością dojdziemy do wniosku, że najgorszym przypadkiem przy orientowaniu żółtej ścianki jest taki, kiedy po skończonym F2L'u nie mamy na żółtej ściance ani haczyka ani kreski - musimy wtedy wykonać 10 ruchów aby dojść do krzyża i dodatkowo jeszcze algorytm OLL. Zajmuje to wiele czasu.
Oto przykłady takich kombinacji:
Poniżej prezentuję 8 algorytmów, na tak zwana "kropkę" (czyli żadne z ramion nie jest ułożone). Nazwy kombinacji wymyśliłem sobie sam, aby łatwiej je rozpoznać - niektóre nazwy mogą wydawać się śmieszne, ale tak właśnie kojarzą mi się te układy:
Kombinacja: Myszka Miki z kropką
R U2 B' R' U' R U y R2 U2 R' F'
Kombinacja: Myszka Miki z kreską
F R U R' d R' U2 R' F R F'
Kombinacja: Przekątna
R' F R F' U' M' y' R' U l U D'
Kombinacja: X
M U R U R' U' r2' R2 U R U' r'
Kombinacja: Kropka z 2 kreskami
R U2 R2' F R F' U2 R' F R F'
Kombinacja: Kropka z 1 kreską
F R U R' U' F' f R U R' U' f'
Kombinacja: Przecinek po prawej
M U' r U2' r' U' R U' R2' L
Kombinacja: Przecinek po lewej
M U l' U2 l U L' U L2 R'
Warto douczyć się tych 8 algorytmów aby przyspieszyć swojego uproszczonego Fridricha.
Kiedy przytrafi nam się takie T na żółtej ściance:
To ustawiamy kostkę właśnie tak jak na rysunku powyższym i robimy z kreski krzyż. W 50% przypadków będziemy mieli ułożoną już całą żółtą ściankę.
|
|